Tuesday, March 18, 2014

ŞAMBALİ TATLISI



sambali tatlisi 1
Hayırlı,huzurlu,sağlıklı bir gün dilerim hepimize....

Şambali tatlısını çok severim fazla kabarmamış dolgulu irmikli şerbetli güzel bir lezzet...

Şimdiye kadar bir çok tarif denedim hazır satılan tatlıya en yakın lezzeti bu tarifte buldum...

Tatlıyı ilk yaptığımda şerbeti az gelmişti ikinci kere yaptığımda şerbet miktarını artırdım şerbetin çokluğu sizi yanıltmasın tatlı dinlenince şerbetini çekiyor....

Bakalım tatlıyı nasıl yapmışım...


3 tane yumurta


1 su bardağından biraz az toz şeker


1,5 su bardağı irmik


1 su bardağu süt


1 su bardağı sıvıyağ


2 su bardağı un


2 paket vanilin


1 paket kabartma tozu


Şerbeti:


3,5 su bardağı toz şeker


4 su bardağı su
1 tatlı kaşığı limon suyu


sambali tatlisi 2
  Kek için yumurta ve şekeri köpürene kadar çırptım önce sıvı malzemeleri ekledim hafif çırptım daha sonra kuru malzemeleri ekleyip kabaran hamuru söndürmeden biraz daha çırptım...

Yağlanmış dikdörtgen büyük borcama döküp ısıtılmış fırında pişirdim soğumaya bıraktım.

Şerbet için şeker ve suyu yaklaşık 10 dk kaynatıp limon suyunu ekledim bir taşım daha kaynatıp ocaktan aldım....

 4-5 dakika beklettikten sonra soğuyan kekin üzerine kaynar olmayan sıcak şerbeti döktüm.

 Tatlıyı dolapta dinlendirdikten sonra servis yaptım..

Afiyet şifa olsun...







No comments:

Post a Comment